pondělí 20. ledna 2014

DAVOUZE - VALATOVÁ Marta

vlastním jménem Marta Davouze, filozofka, nakladatelka, publicistka. V padesáti sedmi se zamilovala,  naučila další jazyk a odstěhovala do jiné země.

Vypadni z mýho života
Hlavní postava, Eva Stránská, hledá pomocí nočního psaní povídek či nikdy neodeslaných dopisů způsob, jak se vyrovnat s problémy v manželství. V knížce se střídají žánry i časové roviny, přesto se mi četla velmi dobře.  Líbila se mi část nazvaná Příběh redaktorský, kde hrdinka vysvětluje začínajícímu spisovateli jeho chyby a dvě věty z posuzovaného textu dokáže vyjádřit několika různými způsobyJ

obrázek je jako vždy z netu


Dům v Bretani
Humorně psané příběhy ze života ve Francii, včetně popisu několik zahraničních cest.

Zrcadlení
Autorský výběr z článků, fejetonů a esejů publikovaných v českém tisku.
....zajímavý zpětný pohled na "historické" události:-) a občas jsem přemýšlela, jak jsem uvedenou dobu viděla a chápala sama:-)

Loď v Bretani
....další autorčiny příhody z nové vlasti.


2 komentáře:

  1. Zuzko,díky za Tvé tipy na četbu,už jsem si pořídila notýsek,kam si názvy knih zapisuji......když jdu do knihovny,tak vím:-)
    Hezké dny,Jitka

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Zuanko, přišla jsem tě po delší době alespoň pozdravit já na tu četbu nějak pořád nemám čas hranice povinností a plánů se posouvá stále výše a "volný čas se úměrně povinnostem zkracuje, snad jednou nastane den kdy si udělám také čas na nějakou pěknou knihu a inspiraci budu určitě čerpat u tebe, měj se moc krásně myslím na tebe Martina

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a za vložený komentář. Zuzana