úterý 29. října 2013

BROWN Dan


Digitální pevnost
Tajný americký úřad NSA vytvoří dokonalý dešifrovací stroj a s jeho pomocí kontroluje veškerou elektronickou komunikaci. Dokáže vyluštit i „nerozluštitelný kód“ – tzv. digitální pevnost, který má ochromit americká speciální i utajovaná data? Tvůrce kódu je nalezen mrtev a je nutno najít klíč k rozluštění kódu. A je to opravdu jenom kód? Knížka má spád a čte se velmi dobře.



Šifra mistra Leonarda (vydáno i jako Da Vinciho kód)
Robert Langdon se Sophií Neveuovou jsou přizváni k řešení vraždy správce uměleckých sbírek v Louvru. Šifra nalezená vedle mrtvého těla vede k dalším záhadným souvislostem a k tajnému řádu Převorství sionské. Podaří se hlavním hrdinům uniknout nepřátelům a najít svatý grál?
Podle knihy byl natočen i stejnojmenný film. Osobně dávám přednost knížkám, ale tentokrát se mi líbilo i filmové ztvárnění.





Ztracený symbol
I v této knížce vystupuje Robert Langdon, který tentokrát řeší případ přímo v hlavním městě USA - Washingtonu D. C.. Dokáže profesor vyřešit symboly a prolomit tajemství zednářů? Příběh je dobře napsaný a má spád.


Andělé a démoni
Začátek knížky mě moc nezaujal, ale pak jsem se začetla a zjistila, že děj je napínavý. Symbolog Robert Langdon řeší rituální vraždy v Římě, využívá k tomu své znalosti z dějin a z oboru šifrování. Z knihovny jsem si půjčila obrazové vydání, kdy je text doplněn spoustou obrázků, které se vztahují k ději. Zajímavé čtení byl  i seznam osob, které s Danem Brownem spolupracují při psaní. Zaujalo mě, jak dokáží na skutečných památkách vystavět příběh včetně různého šifrování a kódování.  
Knížka byla zfilmována a tak se pokusím film sehnat a porovnat s literární předlohou.



Anatomie lži (vydáno i jako Pavučina lží)
Ve Spojených státech probíhá volební kampaň před volbou prezidenta. Stávající prezident ztrácí preference a do hry ho zázračně vrací objev meteoritu, který byl uvězněn v ledu v Antarktidě. Opravdu se podaří změnit pohled na život na Zemi i ve vesmíru? Kam až mohou zajít politici, vojáci, vědci i novináři? Knížka se mi líbila a jsem moc ráda, že jsem si ji půjčila. 



Inferno 
Robert Langdon řeší v Itálii záhady spojené s Dantovým Peklem. Autor opět spojil historii, umění, šifry a symboly do napínavého děje. Dokáže Robert správně vyřešit kódy i vodítka a zabránit světové katastrofě? Knížka má ten správný spád a vždycky, když už jsem si myslela, že vím, jak to dopadne, bylo vše jinak.



Použila jsem obrázky knížek z internetu

6 komentářů:

  1. Tak koukám, že máme rády i stejné čtení :-)) Dana Browna čtu moc ráda a detektivky taky :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a já ještě i historický román a ......budu sem postupně vkládat své oblíbené autory - a je jich docela dost. ahoj Zuzana

      Vymazat
  2. Dobrý výber :-), aj mňa bavilo ich čítanie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna čtu Andělé a démoni - také je hezká:-) a mám půjčené vydání s ilustracemi:-)

      Vymazat
  3. Ráda si budu tykat a ještě raději se budu vracet. :-) Ty úvodní věty na tvém blogu jsou krásné a po nakouknutí k tobě jim prostě nelze odolat!:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to jsi mi udělala radost:-) díky. Zuzana

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a za vložený komentář. Zuzana