pátek 5. října 2012

Šité korále


Letos v létě jsem v jednom nejmenovaném nákupním centru v nejmenovaném městě jedné slečně nebo mladé paní viděla látkové korále. Vůbec netuším, zda je někde koupila nebo zda byly vlastní výroby – nápad mne zaujal a tak jsem si vyrobila něco podobného, chyběl mi totiž zajímavý doplněk k modré letní sukni. Použila jsem ve výprodeji zakoupenou úzkou šálku, tu jsem sešila na stroji podélně do tunýlku. V papírnictví jsem chtěla koupit kuličky z polystyrénu v různých velikostech, ale nic vhodného neměli (jenom moc velké nebo zbytek hlaviček pro tvorbu figurek). Přemýšlela jsem, že bych mohla kuličky z uvedeného materiálu vyřezat sama, ale nějak se mi do toho nechtělo. Využila jsem tedy klubko zbylé silné vlny – odměřila jsem si několik různě dlouhých kousků, smotala je do pevného klubíčka a povrch jsem mírně zpevnila pomocí jehly na plstění. Největší „vlněný korálek“ jsem vložila do středu látkového tunýlku a z obou stran zavázala uzlíky, pak jsem z každé strany vložila o něco menší „korálek“ a opět uzlíky, to jsem zopakovala ještě třikrát – konce látky jsem svázala a originální doplněk letního šatníku byl hotový. Asi to není žádná převratná novinka, ale v mém okolí nikdo podobné "korále" nemá a tak jsem s nimi měla docela slušný úspěch a možná, že se hodí i k dalšímu oblečení, než je modrá sukně a bílá halenka na fotografií. I ta sukně je vlastní výroby - je čtyřdílná a dole mírně rozšířená - materiál nežehlivý a dobře nosivý.


11 komentářů:

  1. paráda Zuzi, a s klubíčkama co by výplní je to skvělá vychytávka!

    OdpovědětVymazat
  2. Díky - občas nějaký nápad mám, ale ráda se přiučím i někde jinde:-)

    OdpovědětVymazat
  3. juuuuuj tie su kraaasne!!! skvely napad :-)
    Prajem pekny den
    Zdenka

    OdpovědětVymazat
  4. Díky, také přeji hezký den a ráda Tě zase někdy uvítám na "návštěvě". Zuzana

    OdpovědětVymazat
  5. Taky musím ocenit ten báječný nápad!!Líbí se mi moc!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ale už jsem při "brouzdání" po různých blogách viděla i hezčí - já měla inspiraci z ulice - jak jsem psala v příspěvku. Korále mám moc ráda a také nějaké skoro pořád nosím:-)

      Vymazat
  6. ty vypadají moc hezky, taky jsem v obchodech po nich pokukovala, ale ještě jsem se nedostala k tomu, abych se do nich pustila:))

    OdpovědětVymazat
  7. Sú veľmi pekné. Veruže som častokrát premýšľala, čím je to plnené. Vlnené klbká mi nenapadli. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Upřímně s korálkami pracuji už tak 2 roky a toto mě nikdy nenapadlo vyzkoušet. Určo dobrá změna - děkuji za nápad! jak moc to je náročné?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec ne - sešila jsem šálku, naměřila polovinu, vložila první kuličku ze zaplstěného klubíčka vlny, uvázala po stranách dva uzlíky a přidala další kuličky a další uzlíky - byla to chvilka času, nejvíc mi dalo plstění klubíček pomocí plstící jehly - to aby se nerozmotávala:-), ale prodávají vatové kuličky a ty se dají použít určitě. ahoj Zuzana

      Vymazat
  9. Pro mě je to naprosto úžasnej nápad! Přesně jak píše Maja, taky jsem chvilku přemýšlela, čím je to pletené. Já mám zatím zkušenosti jen se šperky Swarovski, ale chci se zdokonalovat a zkoušet nové techniky. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a za vložený komentář. Zuzana