pátek 26. dubna 2013

Další dubnový "letní" den

Končí pátek, kdy dubnové počasí opět dosahovalo svými teplotami letních hodnot. Ve zprávách jsme se mohli dozvědět, že letní plavecký bazén "Flošna" v Hradci Králové zahájil letošní sezonu /vloni končili 3. října/. Teplota vody byla 22 stupňů a vzduch měl 25,  uvedla ČT1.
 
Po obědě jsem si vzala fotoaparát a šla se projít po zahradě.
 
Třešně se nám zahalují do bílého voňavého závoje, který jemně bzučí - povedla se mi zachytit i jedna pilná včelka, naštěstí se věnovala sběru pylu a nevadila jsem jí, v opačném případě by to byl problém, jsem na včelí žihadlo alergická a byla jsem sama doma:-)
 


 
Jabloň se na zahalení do růžové teprve připravuje
 
Drobnoplodá žlutá bluma už kvete také, tenhle druh "špendlíků" mohu i závařet, dělat z něho marmeládu i ovocné knedlíky (plody po varu nejsou kyselé:-) )


 
  Druhá třešeň je o něco pozdější, je ještě plná poupat



Nejstarší stromem na naší zahradě je hrušeň, i ta teprve pokvete
 
 
I modrá bluma se teprve připravuje:-), moc se těším na její velké a sladké plody

 
Doufám, že nebudou mrazíky a že budeme mít i bohatou úrodu višní


 
Další "služebně" nejstarší rostlinou na naší zahradě jsou keříčky bílého a červeného rybízu. Keříky jsou letité a mají drobné plody, jsou však odolné, novější výsadbu jsme museli zničit, byla napadena padlím a chemie nepomohla.

 
V procházce bych mohla pokračovat, ale aparát se vypnul, došla mu energie z baterie :-(
 
Zítra vložím fotografie z předzahrádky, zkoušela jsem i makrofotografie a některé se mi povedly:-)
 
Abych si ráno nemohla najít důvod, proč neumýt okna, sundala jsem všechny záclony a namočila jsem si je - zítřek bude věnován úklidu.
 
Hezký víkend. Zuzana
 

6 komentářů:

  1. Miluju rozkvetlé třešně! Říkám jim nevěsty :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem dřív bydlela ve vesnici kolem které byly samé třešňové sady a to byl pohled:-))´Na zahradě máme tři stromky a třešně na nich zrají postupně. Máme rádi třešňový kompot a ještě víc třešňovou marmeládu:-)))

      Vymazat
  2. Zuzko, fotečky jsou moc pěkné, mám ráda, když se příroda probudí a krásně kvete.
    Kdysi mi přišel mail, že pokud Tě pichne včela nebo vosa má se na místo vpichu okamžitě dát trochu hlíny. Prý to platí i u alergiků, zem prý ten jed vytáhne. Ještě jsem to nezkoušela, ale dotyčná psala ,že to zabírá.
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jani, díky za hezká slova i radu ohledně včelího bodnutí. Snadnější je vyhýbat se včelám a to docela ráda dělám:-) Ale klidně bych to zkusila:-) ahoj Zuzana

      Vymazat
  3. Páni, ty máš ovocný sad.... a ještě tak pěkně rozkvetlý..... to mi jen jabloně:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zase tak velký sad to není, máme vysokou hladinu spodní vody a pozemek není nijak chráněný. Nemůžeme udržet ořech, meruňku, broskev, některé druhy jabloní. Neustále zkoušíme nové odrůdy a pro stromky si jezdíme do vyšších poloh, aby byly otužilejší. Pak se nám dostanou, díky vysokým závějím, na zahradu zající a okoušou i to málo, co máme:-( Máme jednu zimní hrušku a ve sklepě ještě asi dvě bedny hrušek:-))) Ahoj Zuzana

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a za vložený komentář. Zuzana