pondělí 21. července 2014

ZUZAK Markus

je současný australský autor, hlavními hrdiny jeho knížek jsou zpravidla děti.

Zlodějka knih
Smrt vypráví příběh malé dívky jménem Liesel a provází nás celou knížkou s různými doplněními. Vše začíná rokem 1939, rokem velkých změn v Evropě, v té době se Liesel dostane k adoptivním rodičům do malého městečka uprostřed Německa.
Hezký příběh napsaný zajímavým způsobem.
I když jsem na začátku měla problém se do knížky začíst  (přečetla jsem kousek a knížku odložila a četla něco jiného, ale musím přiznat, že občas byl hlavní příčinou čas), později jsem si příběh oblíbila a četla s napětím, jak to všechno bude a jaký bude konec.
Podle knížky je natočený film a vůbec netuším, zda si ho mám půjčit, nerada bych ztratila dobrý dojem získaný čtením.



Posel
Představte si, že vám jednoho dne začnou do dopisní schránky chodit hrací karty se zašifrovanými úkoly – máte vstoupit do života úplně cizím lidem a najít způsob, jak jim pomoci v jejich nelehkém osudu. Nevíte, kdo vám karty posílá ani proč si vybral zrovna vás. Jasné je jenom to, že ví o každém vašem kroku a nenechá vás na pokoji, dokud sám nebude chtít přestat. Má vás zkrátka v hrsti. Přesně v této situaci se ocitá Ed Kennedy, devatenáctiletý taxikář, který až doposud dělil svůj čas mezi kamarády Marva, Ritchieho a Audrey (do které je beznadějně zamilovaný), věrného psa Portýra, hraní karet a svou práci, a má pocit, že se už na nic dalšího nezmůže. Ed na svých záchranných misích schytá spoustu bizarních výprasků, ale s každým úkolem roste jeho schopnost poradit si se vším sám a také vědomí, co musí udělat, aby jeho život za něco stál. Vyprávění vás upoutá situačním humorem a trefnými komentáři dospívajícího hrdiny.
(text je z internetu)

5 komentářů:

  1. Zuzanko, já viděla úplnou náhodou film. A pro mě byl nádherný. Přiznám se, že kdybych čirou náhodou neviděla film, tak nenajdu odvahu knihu přečíst. Tohle období nějak nezvládám. Knihu jsem si půjčila jen díky recenzím, že je mnohem víc obsáhlejší a čte se dobře. Děkuji za přehlídku knih. Pa Rija

    OdpovědětVymazat
  2. Zuzanko,
    já jsem jako Rija viděla film....Byl opravdu nádherný.
    Knihu jsem nečetla..
    Děkuji za tip.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem viděla kdysi film ale kniha může být dobrá Zdraví Eva

    OdpovědětVymazat
  4. Teď mě mrzí, že jsem viděla film, knížka musí být lepší. Ale film se mi líbil, příběh, herci a nějak jsem měla chuť na trochu tragična, do té mojí všední pohody...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a za vložený komentář. Zuzana