neděle 18. listopadu 2012

Modrošedá "kruhová" šálka a čelenka

Skutečně se snažím zpracovávat darovaný či zbylý materiál. Přízi Álmos maďarského výrobce už asi neznáte. Ze zelené jsem měla před xx lety svetřík a původ modré si už nevybavuji, asi jsem ji od někoho dostala. Množství by nejspíš stačilo na svetřík, ale zase tak dobrý materiál to není a tak jsem vymýšlela a vymýšlela. Háčkovat by z Álmose moc nešlo, i pletení nebylo zrovna jednoduché – z jednoho klubíčka jsem na jehlicích č. 4,5 na 40 očích upletla vzorkem stále hladce šálku, kterou jsem sešila do kruhu. Rozměry jsou cca 33 centimetrů na šířku a obvod je 145 centimetrů. Pletenina připomíná látku „krul“ a ten se mi líbí. Měla jsem ještě část jiného klubka a tak jsem si upletla 14 centimetrů širokou čelenku a stáhla si proužkem pleteným hladce. Na zimu jsem tedy připravena – jenom tiše doufám, že si dá ještě nějakou tu chvilku načas. Také jsem přišla i na další možnost nošení kruhové šály – jednu „smyčku“ dát na hlavu jako „kapuci“ a druhou omotat okolo krku. Už jsem to vyzkoušela a vypadá to docela dobře. Zbylá klubíčka věnuji dál (už jsou připravena na cestu) – kruhová šálka se líbila a tak si ji může uplést i mnou obdarovaná – vlastně materiál vystačí na dvě soupravy kruhové šálky a čelenky.

2 komentáře:

Děkuji za návštěvu a za vložený komentář. Zuzana